Szkolenia miękkie dla biznesu

Umiejetnosci miekkie

Umiejętności pracowników da się podzielić na “miękkie” i “twarde”. Twarde, to m.in. wiedza oraz zdobyte doświadczenie biznesowe. Miękkie zaś, to takie, z którymi zarówno można się urodzić (zdolność do działania pod presją czasu, silna, niesłabnąca motywacja wewnętrzna i inne), jak i nabyć je za pomocą nauki. W niniejszym artykule skupmy się jednak na tych drugich.

Jakiego rodzaju umiejętności zaliczamy do “miękkich”?

  • dobre zarządzanie stresem, w tym przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu,
  • asertywna komunikacja,
  • efektywna komunikacja,
  • doskonałe wystąpienia publiczne,
  • efektywna organizacja pracy,
  • zarządzanie sobą i/lub zespołem w czasie,
  • profesjonalność w obsłudze klientów oraz kontrahentów,
  • doskonalenie firmy poprzez efektowne i twórcze rozwiązywanie problemów,

Jakie korzyści płyną z posiadania owych umiejętności?

Pracownicy, wykazujący silną motywację wewnętrzną, dobrze zarządzający stresem, są bardziej efektowni w pracy. Napotykając na swojej drodze zawodowej kłopoty, potrafią przekuć je w naukę, wyciągać wnioski i działają znacznie szybciej od osób, które pozwalają na sparaliżowanie przez stres. Nie ulegają również tak szybko wypaleniu zawodowemu, co jest korzystne z punktu widzenia szefa – ponieważ może on dłużej współpracować ze zgranym, zaufanym zespołem, nie marnując czasu na rekrutację, selekcję i przyuczanie nowych pracowników. Efektywna i asertywna komunikacja, umożliwia pracownikom, w tym kadrze menadżerskiej, na osiąganie porozumienia nie tylko wewnątrz firmy, a również z kontrahentami i klientami. Zarządzanie w czasie jest równie istotne dla jednostek, jak i dla całego zespołu. Pracownik, który będąc pod presją czasu, umie należycie rozplanować swoje zadania, jest bardziej ekonomiczny. Profesjonalność w obsłudze klientów oraz kontrahentów jest szczególnie ważna. Konkurencja nie śpi, a niedostateczny profesjonalizm nawet szeregowych pracowników potrafi skutecznie zrazić do współpracy czy zakupu usług lub towarów. Wystąpienia publiczne, będące zarazem merytoryczne jak i po prostu efektowne, potrafią być skutecznym narzędziem biznesowym. Kreatywni pracownicy, potrafiący rozwiązywać w sposób twórczy problemy w biznesie, potrafią skutecznie zahamować przyrost strat, a nawet przekuć je w niektórych przypadkach w zysk. To zaledwie część korzyści, jakie płyną z posiadania umiejętności miękkich w biznesie.

Inwestowanie w rozwój umiejętności miękkich u pracowników, jest bardziej opłacalne od naprawiania strat, powstałych przez brak tychże zdolności. W celu nabycia umiejętności miękkich pracodawcy powinni zachęcić pracowników do uczestnictwa w szkoleniach miękkich, które są organizowane w firmie przez firmę szkoleniową z Krakowa – Maciołek&Wspólnicy.

Related posts

Leave a Comment