Pozyskiwanie Klientów indywidualnych

Spotkanie biznesowe - pozyskiwanie klienta indywidualnego

Kto i gdzie?

  • DMA (Direct Marketing Agent / „Ktoś”, kto pracuje za prowizję > pośrednik – przedstawiciel medyczny, księgowa, pielęgniarka, pracownik biura nieruchomości, niezależny DMA – „ mam tylko korespondencję dla pana doktora…”
  • Rekomendacje/ Referencję
  • Sołtys – zebrania u sołtysa, tablice ogłoszeń, wskazuje duże gospodarstwa
  • Firmy – na przykład sąsiadujące, na zasadzie wymiany – my wskazujemy ich firmę Klientom
    i odwrotnie (biura podróży)
  • Komisy – szczególnie rolnicze, ponieważ samochodowe mają umowy z bankami
  • PIIB – Państwowa Izba Inżynierów Budownictwa – inżynierowie mają tam dyżury, podczas których można ich tam odwiedzać
  • Leśnicy – bardzo przyjazna grupa
  • Wojsko – adresatami są żołnierze służby zawodowej, najlepiej znaleźć dojście
  • Telefony od klientów
  • Oferty listowne + obdzwonka
  • Reklama w prasie specjalistycznej
  • Spółdzielnie mieszkaniowe – kluby, w których jest wielu emerytów
  • INSERTY – w gazetkach na przykład sklepowych, hipermarketach
  • Książeczki mieszkaniowe – ogłoszenia, BILETY, ROLKI SKLEPOWE, ZAPAŁKI
  • Zaproszenia w kopertach, „ważna informacja”
  • Listy i ulotki – w formie recepty, telegramu, aviso, )
  • Lekarze – uzyskiwanie polecenia od własnego lekarza
    • Reklama w gazecie branżowej (Okręgowej Izby Lekarskie)
  • Weterynarz – symulowana wizyta z własnym zwierzątkiem
    • Okręgowa Izba Weterynarzy
  • Gadżety przy ofertach (koperta/teczka z listem, długopisem)
  • Firmy windykacyjne – w których pracują prawnicy
  • Ogłoszenia na osiedlach dla „ŚMIETANKI” – listy z ofertami, plakaty, oferty na portierni
  • Oferty dla nauczycieli w szkołach językowych
  • Telefony wychodzące i przychodzące (kontakty na przykład z Internetu: teleadreson, książka telefoniczna)
  • Kolejne telefony z info o nowej ofercie, aktualnej ofercie
  • Bezpośrednie zaniesienie ofert w formie zaproszeń do innych banków, do okienek i wręczenie pracownikom
  • Wyższy urząd górniczy (architekci)
  • NOT (Naczelna Organizacja Techniczna)
  • Prezentacja w szkole (np. Liceum ekonomiczne a w zamian oferta dla nauczycieli)
  • Wejścia na spotkania branżowe – targi, konferencje
  • Znajomi – polecający nas i robiący nam dojście
  • Spotkania niezapowiedziane w okolicznych miejscowościach – z weterynarzami, lekarzami, nauczycielami
  • AMRIR
  • Prezentacje w związku emerytów
  • Uniwersytet III wieku
  • Łańcuszek szczęścia i korzyści – wszyscy polecają wszystkich – rekomendacje:
  • Klient – PRS – nauczyciel – wejście do szkoły poprzez dojście do dyrektora – dyrektor rekomenduje innemu dyrektorowi

 

ROLNICY

  • Oferta zostawiona w urzędzie gminy
  • Punkty skupu
  • Targowiska
  • Targi rolnicze
  • Sklepy na wsi (na przykład sprzedawca DMA)
  • Punkty sprzedaży maszyn rolniczych
  • Eventy organizowane na imprezach gminnych (dożynki, sponsorowanie konkursów)
  • Oferty dla kół rolniczych, kół gospodyń wiejskich
  • Przedsiębiorstwa agroturystyczne
  • Reklama w prasie branżowej
  • MGM – polecenia
  • Wysyłka ofert do rolników pocztą
  • Przez dostawców nawozów
  • Przez odbierających mleko
  • Firmy zajmujące się doradztwem w pozyskiwaniu funduszy unijnych
  • Ośrodki doradztwa rolniczego
  • Obwieszanie słupów i tablic ogłoszeniowych plakatami i zrywkami
  • Plakaty i ulotki na giełdach samochodowych
  • Gazety gminne

 

EMERYCI I RENCIŚCI

  • Prezentacje w klubie seniora
  • Ulotki (od listonosza, na targowiskach, w aptekach, hostessy przed aptekami)
  • Radio, gazety katolickie
  • Imprezy kulturalne
  • Środki komunikacji miejskiej (zrywki)
  • Ogródki działkowe
  • Sanatoria
  • Hipermarkety (pakowanie zakupów, gazetki)
  • Przychodnie
  • Cmentarze (znicze)
  • ZUS
  • Spot reklamowy w telewizji lokalnej
  • DMA w parkach – rozmowy z emerytami
  • Inserty w krzyżówkach
  • Info w rodzinie
  • Roznoszenie ulotek przez osoby starsze
  • Ogródki działkowe
  • Mierzenie ciśnienia, szczepienie psów
  • Dni babci i dziadka w przedszkolu
  • Prasa osiedlowa
  • Ogłoszenie – w dniu xxx od godz x do y będziemy udzielać kredytów
  • Ogłoszenie – wyślij sms my oddzwonimy. Podajemy nr fax i tam pojawia się sms

 

UMOWA O PRACĘ

  • Prezentacje w zakładach pracy
  • Prasa lokalna – artykuły sponsorowane
  • Oplakatowanie miasta (przystanki, słupy)
  • Supermarkety (standy, hostessy)
  • Akcje przed placówką
  • Dojście do zakładów pracy poprzez znajomych
  • Akcja na zaocznej uczelni
  • Giełda samochodowa
  • Akcja plaża, miejsce wypoczynku
  • Polecenie od księdza
  • Reklama w urzędzie stanu cywilnego
  • Miejsca rekreacji (siłownia)
  • Akcja sąsiedzi (okoliczne sklepy, punkty usługowe itd..)

Related posts