4 x 4 – po co i dlaczego?
- Aby zrobić swój plan na volumen
- Aby nabrać pozytywnej energii do dalszego działania
- Aby Twoi pracownicy czuli, że są coraz bliżej nagrody
- Aby nie generować ilości zadań przy obsłudze małych kredytów, dających odwrotnie proporcjonalne przełożenie na wyniki oddziału
- Aby w psychice mieć już zakodowany sukces na koniec miesiąca
- Aby 1 „tłusty” klient w następnym miesiącu zarekomendował nam kolejnego „tłustego” klienta
W jaki sposób?
- Poprzez codzienne poszukiwanie dużych volumenów
- „Uderzanie” tam, gdzie są duże pieniądze (działalność gospodarcza, wolne zawody, własne doświadczenie i relacje z klientami, rolnicy z dużym areałem, kadra managerska szczególnie dużych firm)
- Poprze kredytowanie klientów z niską zdolnością, proponując łączenie dochodów ze współ-kredytobiorcami
- Otwartość na niecodzienne przypadki generujące interesujące oferty – niekiedy wbrew pierwszemu wrażeniu o kliencie i jego profilu
- Wytrwałość w dążeniu do celu
Kiedy?
- Zawsze, niezależnie od okresu w miesiącu
- Nawet na koniec miesiąca, kiedy mamy zamknięty plan – te ostatnie dni to czas „zaklepanie” sobie spokojnego wejścia w kolejny miesiąc – dzięki temu w pierwszej dekadzie kolejnego miesiąca pojawia się gwarancja wykonaniu planu z nadwyżką.
Potencjalne kanały pozyskiwania Klientów wnioskujących o wysokie kredyty
- Wykorzystanie możliwości dotarcia do rolników poprzez sołtysów np. w czasie dystrybucji nakazów płatniczych, spotkań, szkoleń
- Wizyty w ARiMR pozostawiające informacje dotyczące oferty
- Wizyty w zakładach skupujących trzodę i bydło (materiały w eksponowanych miejscach lub
w samych punktach skupu) - Wizyty w Izbach Rolniczych – prowadzą szkolenia, pomagają w kwestiach organizacyjnych, wchodzą w bezpośrednie kontakty z rolnikami
- Przegląd ogłoszeń skierowanych do rolników w prasie branżowej, takich jak np. Wieś Dolnośląska, informujących o szkoleniach
- Wolne zawody: Prawnicy – ulotki pozostawione w kadrach i sekretariacie sądu, Księgowi – informacje w Stowarzyszeniu Księgowych, Lekarze – poprzez własnych lekarzy najbliższego kontaktu, Nauczyciele – nawiązanie kontaktu z Ośrodkami Metodycznymi oraz wizyty
u dyrektorów szkół (organizacja spotkań podczas rad pedagogicznych) - Duchowni – przekazanie listów z ofertą proboszczom parafii
- Współpraca z innymi bankami (np. kredyt uzupełnieniem posiadanego wkładu własnego przy staraniu się o kredyty inwestycyjne w innych bankach)
- Weryfikacja bazy danych o rolnikach uzyskujących dopłaty unijne (baza dostępna
w internecie) i kontakt telefoniczny z osobami z konkretnych regionów/miejscowości - AGENCI – dobrani pod względem doświadczenia, z odpowiednimi cechami: odważni,
z potencjałem, lokalni - Klienci, którzy w przeszłości nie dostali (a deklarowali wysokie dochody)
- MGM – wykonanie telefonu do Klienta po zamknięciu transakcji z podziękowaniem i prośbą
o polecenie kredytu znajomemu - Klienci z kredytami do konsolidowania (konsolidacja pozwala najczęściej przekraczać próg 40.000 PLN) – zwiększanie świadomości Doradców dotyczącej korzyści wynikających
z konsolidacji (plan sprzedażowy powinien zakładać sprzedaż przynajmniej jednego wysokiego kredytu w miesiącu na Doradcę) - Wszelkie szkolenia, seminaria profilu Wolny Zawód, odbywające się w pobliżu.
- Izby lekarskie, izby adwokackie, izby aptekarskie etc.
- Managerowie dużych firm – zarządy, odprawy, działania sponsorowane
Każda placówka min. 1x w tygodniu powinna sprzedać min. 1 wysoki kredyt (min. 40.000 PLN)
UWAGA! Placówki z 4×4 mają dużą szansę zrealizować plany sprzedażowe!!!