Jak negocjować cenę z deweloperem?

Jak prowadzić negocjacje z deweloperem?

Zakup mieszkania od dewelopera to spory komfort dla wielu osób, chociaż warto zdawać sobie sprawę z tego, że deweloperzy na takim interesie będą chcieli jak najwięcej zarobić, dlatego zaproponują klientom wysokie ceny. Zadaniem klientów jest oczywiście negocjowanie ceny, ale najpierw warto zgłębić wiedzę na temat tego, jak to robić skutecznie, aby móc zaoszczędzić trochę pieniędzy. Przed przystąpieniem do negocjacji ceny trzeba się dobrze zastanowić nad tym, ile konkretnie pieniędzy można wydać na mieszkanie, aby nie przecenić swoich możliwości.

Profesjonalny research

Dobrze przygotowany klient musi więc uskutecznić profesjonalny research. Należy więc poszukać np. w sieci internetowej informacji na temat tego, ile kosztuje metr kwadratowy mieszkania na rynku, w interesujących klienta inwestycjach. Oprócz tego warto poszerzyć swoją wiedzę z zakresu tego, od jakiego czasu sprzedawane są mieszkania przez dewelopera, w jakim stanie technicznym się one znajdują, czy znajdują się w bezpiecznej okolicy, itd. Warto zastosować różne techniki negocjacyjne, o których można nieco więcej informacji dowiedzieć się na specjalnych szkoleniach, które przygotują zainteresowanych do prowadzenia negocjacji z deweloperami, aby obniżyć ceny mieszkań.

Ceny za podobne mieszkania

Klient musi skupić się także na wyszukiwaniu informacji na temat cen za podobne mieszkania w najbliższej okolicy. Jeśli będą one dużo niższe od tych proponowanych przez deweloperów warto im takie informacje przedstawić. Wtedy też jednak przydadzą się dowody, więc wszystkie niezbędne wyliczenia należy wydrukować, aby móc argumentować swoje racje w należyty sposób. Warto także znaleźć przed przystąpieniem do finałowych negocjacji z deweloperem jakąś alternatywą, najlepiej już doskonale przygotowaną, aby w razie konieczności przedstawić ją deweloperowi. Wtedy zauważy on, że klient ma na oku opcję alternatywną i być może pokusi się o znaczne obniżenie ceny mieszkania, aby podpisać umowę z klientem na zadowalających dla obu stron warunkach.

Related posts

Leave a Comment