Jak argumentować i przekonywać w sprzedaży?

Przekonywanie i argumentacja

Sprzedawanie ceny i sposoby argumentacji przy zastrzeżeniach cenowych

  • Przedstawiamy klientowi cenę kredytu w formie wysokości raty. Pytamy klienta, na jaką wysokość raty byłby pozytywnie nastawiony i dopasowujemy okres tak, aby nasza rata pokrywała się z oczekiwaniem klienta. Jeśli klient ma zastrzeżenia dopytujemy, aby konkretnie powiedział, co jest dla niego drogie.

Sprzedawanie oprocentowania (kredyt, lokata)

  • Oprocentowanie podajemy nominalne nadal bazując na wysokości raty, w przypadku porównywania z ofertą konkurencji wyliczamy, że ich niższe oprocentowanie to zabieg marketingowy

Sprzedawanie wysokości raty (kredyt gotówkowy i hipoteczny)

  • Wysokość raty najczęściej jest dobrym narzędziem przy wcześniejszym określeniem jej przez klienta, jeśli powielimy jego własną wysokość raty nie powinien wówczas jej negować.

Sprzedawanie konsolidacji

  • Konsolidacja wielu pozycji kredytowych polega na zsumowaniu obecnych zobowiązań i porównaniu z nasza niższą rata a tym samym niższym obciążeniem w miesięcznych zobowiązaniach

Sprzedawanie bezpieczeństwa (polisy, „regulary”, ubezpieczenia do kredytów gotówkowych)

  • Przedstawienie ubezpieczenia, jako cena za spokojny sen w przypadku życiowych zawirowań np. choroby, utrata pracy lub jako nieodłączny element wynegocjowanego oprocentowania. Zawsze przedstawiamy klientowi ze to my doradcy wynegocjowaliśmy tą konkretna cenę
    z centralą przy określonych warunkach, które musi spełnić klient np. ubezpieczenie

Sprzedawanie polis i inwestycji pod kredyty hipoteczne

  • Jest to element połączony w matrycy cenowej i niezbędny do uzyskania danej oferty

Sprzedawanie odnowień

  • Odnowienie, jako dodatkowa gotówka przy np. jednoczesnym obniżeniu oprocentowania kosztem np. wydłużenia okresu kredytowania.

Przejecie klientów z innych banków – sposoby i techniki

Dopytujemy klienta o obecny bank i negatywne strony np. konta czy kredytu. Jeśli usłyszymy jakieś negatywne oceny przedstawiamy naszą pozytywną dla klienta ofertę w tej kwestii.

Wszystkie te techniki oraz inne metody skutecznej sprzedaży możesz poznać na szkoleniach sprzedażowych organizowanym przez krakowską firmę szkoleniową Maciołek.

Zapisz

Related posts

Leave a Comment