Działania w firmach

Dzialania w firmach

Przede wszystkim zastanów się gdzie chcesz szukać i jakie firmy pod względem stabilności są najlepsze w zakresie usług, jakie sprzedajesz?

W przypadku pożyczek / kredytów warto zastanowić się na firmami, które:

  1. Zatrudniają ponad 100 pracowników
  2. Zatrudniają na umowę o pracę na czas nieokreślony
  3. Istnieją na rynku min. 5 lat
  4. Są na liście tzw. „Czerwonych tablic”, czyli wszelakich urzędów

Gdzie szukać?

  • Panorama firm
  • Obecni klienci
  • Internet
  • Informacje od rodziny i znajomych
  • Urząd miasta

Do kogo „uderzać”?

  • Szef małej i średniej firmy
  • Szef marketingu
  • Pytanie obecnych klientów, z kim można się kontaktować w celu dotarcia do pracowników (np. Kto podpisał zaświadczenie o zarobkach)
  • Księgowa

Telefon do osoby decyzyjnej (cel: umówienie się na spotkanie)

  • Przedstawienie się
  • Propozycja spotkania (konkretny, najbliższy termin i konkretna godzina)
  • Powtórzenie ustaleń

Spotkanie z osobą decyzyjną.

 

Przygotowanie do wizyty:

  1. Przypomnienie informacji o firmie, do której idziesz
  2. Ustalenie celu spotkania (zostawienie ulotek czy zorganizowanie spotkania z pracownikami, „dzień otwarty”, gazetka pracownicza, radiowęzeł, ulotka do rmua, itp.)

Schemat spotkania z decydentem:

  1. Przywitanie z os. decyzyjną (ubiór oficjalny; tel. komórkowy wyłączony; os. decyzyjna pierwsza podaje rękę; teczka z materiałami w lewej dłoni; ewentualnie – subtelny słowny „ice-breaker” typu „bardzo dobra lokalizacja firmy”; podziękuj za spotkanie i czas; Klient wskazuje miejsce – możemy zasugerować inne – sofa, fotele – jeżeli będzie to wymagane charakterem spotkania – np. potrzebą miejsca na rozłożenie dokumentów; najlepsza pozycja współpracy – 90 stopni; wymiana wizytówek)
  2. Przedstawienie celu spotkania (np. rozwieszenie plakatów, spotkanie z załogą, dystrybucja ulotek, prezentacja, etc)
  3. Przedstawienie oferty (korzyści dla os. decyzyjnej, korzyści dla pracowników firmy).
  4. Podsumowanie wizyty, podsumowanie ustaleń, (jakie są dalsze kroki)
  5. Pożegnanie (podziękowanie), wręczenie gadżetu

Schemat spotkania z pracownikami:

  1. Przedstawienie się i podziękowanie za przybycie
  2. Przedstawienie krótkiej agendy spotkania (zacznę od przedstawienia oferty dla państwa, następnie jestem do państwa dyspozycji przez 2 godziny, zapraszam w tym czasie do zadawania pytań, żeby nie przedłużać prezentacji; można od razu spisać wniosek)
  3. Krótka informacja o firmie i oddziale (adres, godziny otwarcia)
  4. Przedstawienie oferty (najważniejsze parametry, wymagane dokumenty)
  5. Podziękowanie, wręczenie ulotek z drukiem zaświadczenia o zarobkach
  6. Przypomnienie, że czekamy po spotkaniu na pytania

Related posts